Rysunek przedstawia zestaw doświadczalny, który został przygotowany przez uczniów na lekcję o fotosyntezie.
Zestaw I umieszczono w cieniu. Zestaw drugi ustawiono w miejscu silnie oświetlonym. Uczniowie liczyli pęcherzyki powietrza wydzielające się w probówce w czasie 2 minut.
1. Sformułuj problem badawczy do tego doświadczenia.
2. Jaki wniosek wypływa z przeprowadzonego doświadczenia?
Uzupełnij tabelę dobierając do nazwy rośliny (1-4) nazwę jadalnego(ych) organu(ów) i nazwę głównego produktu fotosyntezy (związku organicznego) magazynowanego w tym(ch) organach.
ORGANY: korzenie, łodygi, liście, owoce, nasiona
ZWIĄZKI ORGANICZNE: cukier, tłuszcz, białko
Do ssaków wytwarzających łożysko nie należy:
a. nietoperz
b. delfin
c. kolczatka
d. człowiek
Gametofit jest pokoleniem dominującym u
a. paproci.
b. widłaków.
c. skrzypów.
d. mchów.
Tkanka o twardej, gumowatej substancji międzykomórkowej i pozbawiona naczyń krwionośnych to:
a) tkanka nabłonkowa
b) tkanka kostna
c) tkanka chrzęstna
d) tkanka nerwowa