Na dwóch bokach trójkąta prostokątnego ABC zbudowano kwadraty. Pole kwadratu
zbudowanego na boku BC jest równe 169, a pole kwadratu zbudowanego na boku AC jest
równe 25.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli
jest fałszywe.
Pole ćwiartki koła przedstawionej na rysunku jest równe
Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
Pole trójkąta ABC jest równe
Prostokątna ramka ma szerokość 2 cm oraz |KL| =15 cm, |NK| = 9 cm (patrz rysunek).
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli
jest fałszywe.
Ostrosłup i graniastosłup mają takie same podstawy. Obie bryły mają łącznie 25 wierzchołków.
Ile wierzchołków ma ostrosłup? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
A. 6
B. 8
C. 9
D. 10
Z sześcianu o objętości 27 cm3 usunięto jedną kostkę sześcienną o krawędzi 1 cm. Ściana
usuniętej kostki należała do ściany sześcianu, ale żaden z wierzchołków tej kostki nie należał
do krawędzi sześcianu.
Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
Pole powierzchni powstałej bryły jest równe
W trójkąt równoramienny ABC ( AC BC = ) wpisano okrąg o środku S. Punkty wspólne
okręgu i trójkąta oznaczono literami M, N i P. Uzasadnij, że trójkąty ASM i PBS są
przystające.
Na statku wycieczkowym są 33 miejsca dla pasażerów. Uczniowie klas IIIa i IIIb planują
wycieczkę tym statkiem. W każdej z tych klas jest mniej niż 33 uczniów. Aby wszystkie
miejsca dla pasażerów były na statku zajęte, należy do wszystkich uczniów klasy IIIa
dołączyć 1/3 uczniów klasy IIIb albo do wszystkich uczniów klasy IIIb dołączyć 1/4 uczniów
klasy IIIa. Ilu uczniów jest w każdej z tych klas? Zapisz obliczenia.
Na rysunku przedstawiono fragment siatki graniastosłupa prawidłowego trójkątnego.
Samochód osobowy przebył drogę 120 km w czasie 75 minut. Prędkość średnia busa na tejsamej trasie wyniosła 80 km/h . O ile krótszy był czas przejazdu tej drogi samochodem osobowym od czasu przejazdu busem? Zapisz obliczenia.