Na rysunku przedstawiono siatkę nietypowej sześciennej kostki do gry. Rzucamy jeden raz
taką kostką.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli
zdanie jest fałszywe.
Proste KA i KB są styczne do okręgu o środku S w punktach A i B, a kąt BMA ma miarę 42°
(rysunek).
Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
Kąt AKB jest równy
A. 58°
B. 52°
C. 48°
D. 42°
Punkty E i F są środkami boków BC i CD kwadratu ABCD (rysunek).
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli
zdanie jest fałszywe.
Ewa narysowała kwadrat o boku 1, prostokąt o bokach 2 i 1 oraz kąt prosty o wierzchołku O.
Następnie od wierzchołka O kąta prostego odmierzyła na jednym ramieniu kąta odcinek OA
o długości równej przekątnej kwadratu, a na drugim ramieniu – odcinek OB o długości równej
przekątnej prostokąta.
Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
Długość odcinka AB jest równa
Każdy bok kwadratu ABCD podzielono na 3 równe części i połączono kolejno punkty
podziału, w wyniku czego otrzymano ośmiokąt (rysunek).
Które z poniższych zdań jest prawdziwe? Wybierz właściwą odpowiedź spośród
podanych.
A. Ośmiokąt jest foremny.
B. Wszystkie boki ośmiokąta mają taką samą długość.
C. Każdy kąt wewnętrzny ośmiokąta ma miarę 135°.
D. Obwód ośmiokąta jest większy od obwodu kwadratu ABCD.
Na rysunku poniżej przedstawiono siatkę sześcianu. Punkty: P, S, T, W, Z są środkami jego
krawędzi.
Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
Po złożeniu sześcianu z tej siatki punkt P pokryje się z punktem
A. W
B. Z
C. T
D. S
Jedenaście piłeczek, ponumerowanych kolejnymi liczbami naturalnymi od 1 do 11,
wrzucono do pudełka. Janek, nie patrząc na piłeczki, wyjmuje je z pudełka. Ile najmniej
piłeczek musi wyjąć Janek, aby mieć pewność, że przynajmniej jedna wyjęta piłeczka
jest oznaczona liczbą parzystą? Odpowiedź uzasadnij.
Uczniowie klas trzecich pewnego gimnazjum pojechali na wycieczkę pociągiem.
W każdym zajętym przez nich przedziale było ośmioro uczniów. Jeśli w każdym
przedziale byłoby sześcioro uczniów, to zajęliby oni o 3 przedziały więcej. Ilu uczniów
pojechało na tę wycieczkę? Zapisz obliczenia.
Pojemnik z kremem ma kształt walca o promieniu podstawy 4 cm i wysokości 4,5 cm.
Po jego otwarciu okazało się, że krem wypełnia tylko wyżłobioną w pojemniku półkulę
o promieniu 3 cm. Ile razy objętość tej półkuli jest mniejsza od objętości walca? Zapisz
obliczenia.
Na diagramie przedstawiono wyniki pracy klasowej z matematyki w pewnej klasie.
Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.
Z informacji podanych na diagramie wynika, że
A. pracę klasową pisało 30 uczniów.
B. najczęściej powtarzającą się oceną jest 4.
C. mediana wyników z pracy klasowej wynosi 2.
D. średnia wyników z pracy klasowej jest równa 3,6
Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.
Odległość na osi liczbowej między największą i najmniejszą spośród liczb:
0, 3/4, -5/2, -2 jest równa
Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.
Połowa uczestników wycieczki urodziła się w Polsce, co trzeci urodził się w Niemczech, a pięciu pozostałych we Francji. W wycieczce brało udział
A. 26 osób.
B. 30 osób.
C. 46 osób.
D. 60 osób
Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeśli jest fałszywe
Glazurnik układał płytki. Wykres przedstawia liczbę ułożonych płytek w zależności od czasu w trakcie ośmiogodzinnego dnia pracy.
Na podstawie wykresu wybierz zdanie fałszywe.
A. O godzinie 10:00 glazurnik rozpoczął godzinną przerwę.
B. Od 7:00 do 8:00 glazurnik ułożył mniej płytek niż od 11:00 do 12:00.
C. W ciągu każdej godziny glazurnik układał taką samą liczbę płytek.
D. Przez ostatnie trzy godziny pracy glazurnik ułożył 50 płytek.